Suunnittelimme ja rakensimme Tritaniumille nykyaikaisen verkkokaupan, joka konvertoi tehokkaasti.
Verkkokauppa päivityksen syynä oli jo parhaat päivänsä nähnyt ja MyCashflow -verkkokauppa. MyCashflow:n teknilliset rajoitukset, heikko muokattavuus ja epäluotettava digimarkkinoinnin seuranta aiheutti haasteita myynnin kehityksessä.
MyCashflow verkkokauppa-alustan ongelmat:
Rajalliset sähköpostiautomaatiot
MCF yhtenä suurena heikkoutena on se, ettei alusta mahdollista laadukkaan sähköpostimarkkinoinnin toteuttamista.
MCF tarjoaa heidän omaa laajennusta, joka kuitenkin rajoittuu vain kirjautuneisiin asiakkaisiin. Esimerkiksi hylättyjen ostoskorien -automaatiota on mahdotonta toteuttaa oikein, koska alusta ei mahdollista kirjautumattomien asiakkaiden ostoskori tietojen seurantaa. Ostoskorin hylänneille asiakkaille automaattisten sähköpostien lähettäminen ei siis onnistu.
Analytiikan ja seurannan epäluotettavuus
MCF verkkokauppa-alusta ei tarjoa konversio-apia, joka mahdollistaisi tapahtumien laadukkaan seurannan. Seuranta rajoittuu näin vain pikseleiden välittämiin tapahtumiin, jotka ovat hyvin usein rajalliset johtuen eri laitteiden ja selainten seurannan asetuksista.
Kun digimarkkinoinnin mainosbudjetit kasvavat ja markkinointia toteutetaan useissa eri medioissa, konversiodatan ja tapahtumien analytiikan luotettavuus on erityisen tärkeää.
Laadukas konversio-data auttaa esimerkiksi Metaa löytämään automaattisten yleisöiden kohderyhmät paremmin. Laadukkaampi oppimisvaihe tarkoittaa pienempää klikkaushintaa ja jokainen osaa itse laskea säästön mainoskuluissa kun klikkaushinta on alhaisempi.
Ulkoasun kankea muokattavuus
Nopea ja spontaani ulkoasun muokkaaminen MCF:lla oli mahdotonta. Tämä rajoitti erilaisten nopea tempoisten kampanjoiden toteuttamista. Tarjouskampanjat tai viikonlopun Flash Salet oli syytä suunnitella hyvissä ajoin, sekä miettiä ulkoasun ja toimintojen muokkaus mahdollisuudet ja vaadittavan työmäärän,
Tämä rajoitti myös eri kampanjoiden testausta. Esimerkiksi Sinkku -päivien tarjouskampanjaa ei ollut aikaisemmin testattu, mutta nyt kun ulkoasun muokkaus onnistuu teema editorilla muutamassa minuutissa, kaikkea on mahdollista ja vaivatonta testata.
Share:
Vorssa Ink – Shopify-verkkokaupan toteutus
Cent Brand Store - Shopify verkkokauppa